Villkor vid bokning och betalning av tältplats på Lyths Familjecamping
Dessa villkor gäller mellan Lyths på Nordkoster AB och den som själv eller genom annan person bokar/betalar tältplats på Lyths Familjecamping.
Beställaren/betalaren anges som ”Kund” eller ”gäster” i villkoren. Leverantören anges som ”Lyths på Nordkoster AB”, ”Lyths Familjecamping” eller ”Vi”.
Bokningen/betalningen gäller hyra av tältplats på Lyths Familjecamping.
Kunder/gäster på Lyths Familjecamping är skyldiga att följa Lyths Familjecampings "Trivselregler”. Trivselreglerna finns i sin helhet på lyths.se/familjecamping/trivselregler
Kunder/gäster som inte följer dessa föreskrifter har Lyths Familjecampings personal rätt att avvisa från området utan möjlighet till återbetalning av eventuell bokningsavgift samt kostnad för tältplatsen/tältplatserna.
Bokning och betalning
För att boka och betala tältplats på webbsidan boka.lyths.se krävs att kund är minst 25 år fyllda. För att kunna genomföra betalningen av avgiften krävs bankkort eller Swish. Betalning sker direkt vid bokningstillfället.
Bokning av tältplats
I priset ingår hyra av tältplats och bokningsavgift (bokningsavgift endast under högsäsong).
Plats bokas från klockan 12.00 till 12.00. Man får lämna tältplatsen senare, men tältet ska vara nerpackat till klockan 12.00.
Det finns inga märkta tältplatser och man kan därmed inte boka en specifik plats utan man väljer själv vid ankomst var man vill placera sitt tält inom campingområdet. Tänk på att hålla minst 4m till andra tält samt 2 meter från stigar samt inom tältplatsområdet som är markerat med röda ringar runt träd samt stolpar.
Genom att boka en tältplats bekräftar kunden att denna läst och förstått våra trivselregler i sin helhet på lyths.se/familjecamping/trivselregler samt läst och tagit del av informationen under lyths.se/familjecamping/taltplatsen.
Betalning/Bokningsbekräftelse
Vid mottagande av bokningsbekräftelsen ska denna kontrolleras, så att alla uppgifter stämmer. Det åligger kunden att ansvara för att uppgifterna på bokningsbekräftelsen är korrekta. Bokningsbekräftelse skickas via e-post. I händelse av fel ska Lyths Familjecamping kontaktas inom 7 dagar från mottagandet av bekräftelsen, dock senast 48-timmar innan ankomst.
Samtliga priser är i SEK och inklusive mervärdesskatt (12%).
Avbokning av tältplats
Avbokning kan endast ske via länk i bokningsbekräftelsen. Avbokning tidigare än 48 timmar före ankomst återbetalas förutom eventuell erlagd bokningsavgift.
Avbokning senare än 48 timmar före ankomst återbetalas ej.
Ansvar för egendom/vållande av skada
Kunden ombesörjer själv det skydd kunden anser erforderligt såsom ansvars-, olycksfalls- och resgodsförsäkring.
Lyths Familjecamping ansvarar inte för skada eller förlust som vållas av utomstående, ej heller för kvarglömda saker.
Övriga skyldigheter och trivselregler
Kunden förbinder sig att vårda sin tältplats, naturen och anläggningen väl, följa de trivselregler, anvisningar och bestämmelser som gäller, samt se till att medresenärer gör detsamma.
Fullständiga trivselregler finns på lyths.se/familjecamping/trivselregler
Användandet av personuppgifter
Genom att använda denna hemsida godkänner du också Lyths Familjecamping och Hamnsystem Sverige ABs Data Policy.
Lyths Familjecamping förbehåller sig rätten att vid särskilda tillfällen skicka information och marknadsföring via e-post eller sms.
Avtalsbrott
Detta är ett avtal upprättat mellan kunden (beställaren) och Lyths Familjecamping. Avtalet upphör att gälla med omedelbar verkan om:
- Villkoren i detta dokument ej uppfylls.
- Kunden/gästerna i sällskapet uppträder störande i området.
- Kunden/gästerna i sällskapet begår skadegörelse i området.
Om avtalsbrott inträffar måste kunden/gästerna i sällskapet omedelbart flytta från tältplatsen utan möjlighet till återbetalning av eventuell bokningsavgift samt kostnad för tältplatsen/tältplatserna. Vid förstörelse eller störande uppträdande kan Lyths Familjecamping kräva skadestånd av kunden.
Tvist
Vänd dig till oss med eventuella klagomål. Tänk på att dina möjligheter att få rättelse kan minska om du dröjer med att klaga. Om vi inte kan komma överens kan du ta hjälp av ARN - Allmänna Reklamationsnämnden.
Force majeure
Vid krig, naturkatastrofer, strejk, pandemi och andra händelser som är att betrakta som force majeure kan Lyths Familjecamping upphäva avtalet, varvid kunden snarast ska underrättas. LYTHS FAMILJECAMPING är i sådana fall skyldig att betala tillbaka det belopp som betalats, med undantag för den nytta som har dragits av platsen.
Lyths på Nordkoster AB
Org.nummer: 559298-2499